Jan - sedmo dijete koje je potvrdilo REI metodu za disleksiju
Svako dijete je drugačije, pa tako nastojim i ja svoj pristup prilagoditi njemu kako bi dugoročno postigli što bolje rezultate. Svako dijete poštujem i ne želim raditi na silu, već nastojim pronaći njegove interese te dovesti ga do spoznaje o važnosti našeg rada za njega – ako mi to uspije, djeca sama žele više, brže i bolje.
Kada započinjemo, uvijek se pitam što će mi ovo dijete donijeti, koja čuda me očekuju u sljedećih godinu dana druženja? REI metodom za disleksiju bavim se već 3 i pol godine i još uvijek se iznenadim koliko su djeca tako različita.
Neka me vole zezati, neka mi vole pokazati što znaju crtati ili modelirati, neka se vole igrati kalodonta, a neka se vole pohvaliti svojim vještinama. Tako sam se i sam pitao - kakav će biti Jan? Što će mi on pokazati, što on voli?
Neka me vole zezati, neka mi vole pokazati što znaju crtati ili modelirati, neka se vole igrati kalodonta, a neka se vole pohvaliti svojim vještinama. Tako sam se i sam pitao - kakav će biti Jan? Što će mi on pokazati, što on voli?
Jan je nevjerojatno brzo napredovao, te smo u rekordnih 60 termina postigli traženu brzinu čitanja kodiranog teksta od 60 riječi na minutu – impresivno!
No, nije tu bio kraj iznenađenjima, jer je Jan pokazao i spontano razumijevanje REI modela, pa smo nakon nekoliko termina čitanja kodiranog teksta ubrzo počeli čitati i knjigu [psi] kodirano. Jan ju je jako dobro razumio, pitao, primjećivao, razmišljao i zaključivao, pa često i sam pronalazio odgovore na vlastita pitanja.
Ovako dobro razumijevanje REI modela nemaju ni mnogi odrasli, pa smo i nakon završenog rada nastavili suradnju - čitanje knjige [psi], a naše bi debate ispunile gotovo cijeli naš termin te često izlazile i izvan njezinih okvira u područja koja su Jana dodatno zanimala.
Jan sada čita točno i brzo, preko 110 riječi na minutu, s fantastičnim razumijevanjem i pamćenjem, ali i s pravilnim ritmom i intonacijom. Ponekad krene malo sporije, ponekad, kada je umoran, krivo pročita, ali kada se zagrije, ubaci u petu brzinu i leti. Tako mi je kroz produženu suradnju na glas pročitao 286 stranica knjige [psi]. Mama je jako zadovoljna, Jan isto, a i ja također.
Jan je sedmo dijete kojem sam pomogao da eliminira disleksične poteškoće, a vi koji ste čitali knjigu [psi] znate kako je sedam važan broj;)
Jan sada može bez poteškoća disleksije nastaviti dalje razvijati sve svoje talente kojih ima jako puno – baš kao što je bogat njegov radni stol. Posjeduje inteligenciju, snalažljivost, znatiželju, želju za rješavanjem problema i inovativnost – vrline koje se nažalost u našim školama sve manje potiču i cijene.
Nadam se da će Jan knjigu [psi] pročitati do kraja ili još bolje, da ćemo jednog dana nastaviti zajedničko čitanje i debate.
Hvala ti Jan za prekrasne satove, a i vama Julijana (www.facebook.com/julijana.soc) da ste poslušali svoju intuiciju i usudili se izaći izvan okvira službene znanosti i tako pomoći da jednog dana i REI model postane dio nje.
Primjedbe
Objavi komentar